Har ganska lugnt på kontoret även idag så bestämde mig för att rensa bland gammalt reklammaterial och organisera upp allting så att jag enklare kan hitta det jag söker.
Hittade då ett gammalt reklamblad från 2005 som jag hade skapat och var ganska nöjd med då. Idag tycker jag inte den ser lika imponerande ut dock 🙂

Reklamblad från 2005

Tidningsannons från 2009
Känns skönt att man förhoppningsvis går åt rätt håll gällande reklam och formgivning…
Jag vill inte vara en negativ tangetbordsriddare… Men jag tycker den gamla var bättre. Den har några saker som den nya annonsen inte har. Tydligt budskap och säljargument. ”Bevara dina minnen” är klockrent. Annonsen från 2009 säger ju ingenting om VARFÖR kunden ska anlita er. Bara vad ni gör.
Ta med det nästa gång ni har en annons så blir det bättre. Lägg gärna till ”digitalisera innan det är för sent” och något om hur analoga medier förstörs med åldern. Då blir det lite extra fart på kunderna.
Och det märks att du blivit bättre på formgivning. Runda hörn och betydligt proffsigare layout i annonsen från 2009. Tyvärr är det bara en liten del av annonsmakeri. Argumenten är minst lika viktiga och där vinner 2005.
Tack för kommentarerna!
Håller med i sak. Det blir dock väldigt lätt plottrigt i en liten annons. Och vårt primära budskap är att vi står på en viss plats under ett par dagar. Där kunden kan besöka oss för frågor eller lämna in film.
Jag har testat alla möjliga varianter och har märkt att våra kunder förstår vårt budskap och blir intresserade av vår nuvarande text och att det är viktigare att vara tydlig hur kunder kan kontakta oss och vart de kan nå oss
Dock jäkligt roligt att få input. Ska försöka ha det i bakhuvudet när jag gör nya annonser.
Gjorde en ny annons där jag skalade bort mer info och gav mer plats till bilden och vad vi gör för kunden.
http://www.bgavideo.com/annons.gif
404 på länken :-/